DÔVODY PRE ODMIETNUTIE PACIENTA VO VŠEOBECNOSTI
Samotný právny vzťah medzi poskytovateľom zdravotnej starostlivosti a pacientom vzniká na základe dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Zákon o zdravotnej starostlivosti (z. č. 576/2004 Z.z.) určuje, že poskytovateľ môže odmietnuť prijať do svojej ambulancie pacienta (teda odmietnuť uzatvoriť s ním dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti) len zo zákonných dôvodov, ktoré vymedzuje zákon o zdravotnej starostlivosti v § 12 ods. 2, a to ak:
- by uzatvorením takejto dohody prekročil svoje únosné pracovné zaťaženie,
- osobný vzťah zdravotníckeho pracovníka k osobe, ktorej sa má zdravotnú starostlivosť poskytovať, alebo k jej zákonnému zástupcovi nezaručuje objektívne hodnotenie jej zdravotného stavu alebo
- poskytovaniu zdravotnej starostlivosti bráni osobné presvedčenie zdravotníckeho pracovníka, ktorý má zdravotnú starostlivosť poskytovať.
V rámci tohto článku sa budeme venovať výlučne dôvodu odmietnutia dohody uvedenom vyššie pod písmenom a).
V uzamknutej časti, ktorá je dostupná pre predplatiteľov služby mediPRÁVNIK mini Ambulancia, Ambulancia na kľúč, Ambulancia na kľúč PREMIUM sa dozviete o tom, či je možné odmietnuť pacienta Ukrajinského občana v prípade, ak všeobecný lekár alebo pediater presahuje mieru svojho pracovného zaťaženia.
Ste tu nový?
Bezplatne sa zaregistrujte a my vám na privítanie
darujeme jeden článok zadarmo!
Už u nás máte účet?
Uzamknutú časť článku si môžete kúpiť za 3 € s DPH,
alebo ho získate ako súčasť jedného z balíčkov.
Chcem tento článok za
3 €
Prístup k článkom ako súčasť balíka
od 84 €