ZÁKLADNÉ VÝCHODISKÁ
Je všeobecne známe základné východisko spočívajúce v tom, že ak zákon ukladá povinnosti alebo niečo zakazuje, majú (resp. mali by mať) štátne orgány právomoc kontrolovať plnenie uvedených povinností alebo dodržiavanie zákazov a pri zistení porušení vyvodiť zodpovednosť. Panuje zhoda, že bez kontroly a vyvodenia zodpovednosti by boli pravidlá zbytočné.
Na praktický výkon kontroly zo strany štátnych orgánov však na druhej strane musia byť isté pravidlá, aby nedošlo k svojvoľnému výkladu pravá, prípadne aby nedochádzalo k šikane zo strany štátu.
Medicínske právo je pomerne prísne regulované a poskytovateľ ambulantnej zdravotnej starostlivosti má zákonom zakotvený celý rad povinností. Každý poskytovateľ by teda mal brať na zreteľ, že dodržiavanie zákona môže byť kedykoľvek predmetom kontroly.
V tomto článku sa chceme zamerať hlavne na to, akou formou by mala kontrola zo strany samosprávneho kraja prebiehať a najmä na to, či môže byť neohlásená.
V uzamknutej časti, ktorá je dostupná pre predplatiteľov služby mediPRÁVNIK mini, Ambulancia/Lekáreň na kľúč, Ambulancia/Lekáreň na kľúč PREMIUM sa dozviete detaily o tom, ako prakticky môže prebiehať kontrola zo strany samosprávnych krajov a či môže byť aj neohlásená. Tiež upozorníme na jeden zákonný nedostatok pri úprave podmienok výkonu kontroly, ktorý vznikol zrejme omylom.
Ste tu nový?
Bezplatne sa zaregistrujte a my vám na privítanie
darujeme jeden článok zadarmo!
Už u nás máte účet?
Uzamknutú časť článku si môžete kúpiť za 3,69 € s DPH,
alebo ho získate ako súčasť jedného z balíčkov.
Chcem tento článok za
3,69 €
Prístup k článkom ako súčasť balíka
od 86,10 €