Ak je pacient zdravotne poistený, tak náklady za zdravotnú starostlivosť poväčšine za neho uhrádza zdravotná poisťovňa. Rozsah v ktorom má zdravotná poisťovňa zaplatiť za poskytnutú zdravotnú starostlivosť pacientovi stanovuje zákon.
DLH NA POISTNOM
Pokiaľ má pacient dlh na poistnom (dlží svojej zdravotnej poisťovni), tak má nárok na poisťovňou hradenú zdravotnú starostlivosť len za predpokladu, že svoj dlh voči poisťovni vyrovná (alebo s poisťovňou uzavrie aspoň dohodu o splátkach). Ak svoj dlh nemá vysporiadaný, tak má nárok iba na neodkladnú zdravotnú starostlivosť (zvyčajne stavy ohrozujúce bezprostredne jeho život alebo životne dôležité orgány, stavy vyznačujúce sa náhlou a veľkou bolesťou) a všetky ďalšie zdravotné výkony ako aj lieky a zdravotnícke pomôcky si musí uhradiť z vlastných zdrojov. Preto ak Vám príde pacient, ktorý má dlh na poistnom, je potrebné, aby mu lekár alebo sestra z vysvetlili vyššie uvedené informácie. Ak pacienta odmietnete ošetriť kvôli dlhu na poistnom, pričom nepôjde o neodkladnú zdravotnú starostlivosť, môže sa nahnevať a sa na vás sťažovať aj napriek skutočnosti, že nie ste povinný ho ošetriť. Práve preto je dôležité aby ste mu tieto informácie poskytli ohľaduplne a zrozumiteľne aby ich pochopil a tak sa vyhnete zbytočným komplikáciám.
V uzamknutej časti, ktorá je dostupná len pre predplatiteľov služby mediPRÁVNIK mini, Ambulancia na kľúč, Ambulancia na kľúč PREMIUM, sa dozviete aký poskytovateľ musí mať uverejnený cenník a zoznam zdravotných výkonov a rozdiel medzi nimi.
Ste tu nový?
Bezplatne sa zaregistrujte a my vám na privítanie
darujeme jeden článok zadarmo!
Už u nás máte účet?
Uzamknutú časť článku si môžete kúpiť za 3 € s DPH,
alebo ho získate ako súčasť jedného z balíčkov.
Chcem tento článok za
3 €
Prístup k článkom ako súčasť balíka
od 84 €