ELEKTRONICKÉ UZATVÁRANIE DOHÔD
Od 1. marca 2025 nadobudla účinnosť novela zákona o poskytovaní zdravotnej starostlivosti, ktorá priniesla zásadnú zmenu v procese uzatvárania dohôd medzi pacientmi a poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti. Elektronické uzatváranie dohôd sa stalo povinným pre viaceré skupiny poskytovateľov, čím sa Slovensko zaradilo medzi krajiny s pokročilejšou digitalizáciou zdravotníctva. Táto zmena má ambíciu znížiť administratívnu záťaž, zvýšiť transparentnosť a zlepšiť efektivitu evidencie pacientov. Na druhej strane však vyvoláva otázky týkajúce sa technickej pripravenosti, dostupnosti potrebných nástrojov a praktického fungovania nového registra dohôd.
KOHO SA TÁTO ZMENA TÝKA?
Povinnosť elektronického uzatvárania dohôd sa vzťahuje na:
- Poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti pre dospelých,
- Poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti pre deti a dorast,
- Poskytovateľov špecializovanej gynekologickej starostlivosti.
Nový register dohôd vedený Národným centrom zdravotníckych informácií (NCZI) umožní jednoduchší prístup k informáciám o aktuálnych dohodách medzi pacientmi a lekármi. Zatiaľ je však otázne ako budú mať poskytovalia zdravotnej starostlivosti prístup do registra.
V uzamknutej časti, ktorá je dostupná pre predplatiteľov služby Budete vedieť, Ambulancia v bezpečí, Ambulancia na kľúč sa dozviete, ktoré termíny sú kľúčové na ceste elektronického uzatvárania dohôd, aké technické požiadavky musia byť splnené a odpoveď na otázku, či hrozia poskytovateľovi nejaké sankcie.
Ste tu nový?
Bezplatne sa zaregistrujte a my vám na privítanie
darujeme jeden článok zadarmo!
Už u nás máte účet?
Uzamknutú časť článku si môžete kúpiť za 3,69 € s DPH,
alebo ho získate ako súčasť jedného z balíčkov.
Chcem tento článok za
3,69 €
Prístup k článkom ako súčasť balíka
od 86,10 €